14 december 2011

MIN KÄRA STORASYSTER





Till min kära storasyster!


Åh, vad glad jag blev idag när det damp ner ett brev från dig i min brevlåda.
Vi har ju inte haft så mycket kontakt genom åren, du och jag, beroende på många olika orsaker som har gjort det svårt att ha någon djupare relation med varandra. Även fast kärleken och viljan har funnits - och finns där. De gånger vi träffats är på födelsedagar, högtider och middagar hemma hos våra föräldrar.


Jag vet att du kämpar på varje dag för att få en meningsfylld vardag och då tänker jag framför allt på ditt skapande intresse med måleri, sömnad, virkning etc som du behärskar så väl.. Du är min storasyster och det skiljer 10 år mellan oss, men oftast har vi haft ombytta roller, så jag har väl mer eller mindre fått vara storasyster för dig. 


Men, så kom det där brevet idag, "Till min kära syster Pebbles" med två fina hemvirkade tomteluvor som du tänkte kunde passa som grytlappar i mitt kök under julstöket.. Även om jag inte är så mycket för jul-grytlappar och sånt, så blev jag så glad och berörd, så att det inte gick att undgå och se en tår i mitt öga.. Du har ett hjärta av guld..


Älskar dig min kära syster...

1 kommentar: